יום רביעי, 18 ביולי 2012

תיקוני חרסינה!

בדרך כלל שחזור חרסינה נשבר היות וקיבל מכה או טראומה מסוג אחר, לכן כל תיקון של השחזור יהיה חלש יותר מהיצירה המקורית, זאת יש להסביר למתרפא כדי שהוא ינהג במשנה הזהירות בשן המדוברת.

השבר יכול להיות בחרסינה כך שעל המתכת נשאר חלק מהחרסינה או ניתוק של כל החרסינה מהמתכת ונותרה לנו מתכת חשופה ללא החרסינה. כמובן,  במרבית המקרים יש  שבר גם בחרסינה וגם חלק מהמתכת הנשארת חשופה. לכן חשוב לשים לב היות ולכל סוג פני שטח יש צורך בטיפול שונה.

בודד את השן השבורה עם סכר גומי, והגן על החניכיים עם  BISCO BARRIER GEL .

השלב הראשון הנחוץ בכל הדבקה.
התזת חול אלומיניום אוקסיד 50 מיקרון עם אקדח כדוגמת ה-DENTO-PREP כדי להגדיל את שטח הפנים, ככל ששטח הפנים של החיבור גדול יותר כך האחיזה טובה יותר.

השלב השני הוא הטיפול בשבר החרסינה.
  1. צריבה עם חומצה הידרופלואורית 9.5% במשך 90 שניות (לא פחות ולא יותר).
  2. שטיפת החומצה היטב וייבוש מרבי של החרסינה- תתקבל חרסינה ללא ברק (מט). מריחת פריימר (סילן) על החרסינה, בבקבוק אחד (שים לב : בקבוק הפתוח יותר מ-30 יום סביר להניח שאינו טוב) או בשני בקבוקים  A&B BIS-SILANE (BISCO) – ערבב טיפה מכל בקבוק A&B לתוך קערית ערבוב, מרח 1-2 שכבות (שכבה דקה אך מספקת) על פני השטח שעברו צריבה והשאר להיספג במשך כ-30 שניות, יבש באמצעות אויר כדי לנדף את הממיס שבחומר.    
 השלב השלישי הוא טיפול משולב,
מרח Z-PRIME Plus  (פרימר למתכת וזירקוניה) על המתכת, יבש באמצעות אויר 3-5 שניות.
ערבב את שני בקבוקי האופק היטב ומרח על המתכת השאר לייבוש כ- 10 שניות.
מרח חומר קישור ׁ(בונדינג) PORCELAIN BONDING RESIN או ALL BOND UNIVERSAL  על המתכת ועל החרסינה (על פי הוראות היצרן), הקשה באור למשך 20 שניות.

במקרה של שבר זירקוניה -נקה היטב את פני שטח השחזור באחת או יותר מהאפשרויות הבאות (פומיס, אולטראסוניק עם אלכוהול, סטימר), התזת חול עם אלומיניום אוקסיד 30-50 מיקרון בלחץ 30-45psi.
שטוף וייבש את פני השטח המיועדים לשחזור. יש למרוחZ-PRIME Plus על הזירקוניה,השאר לייבוש כ- 10 שניות מרח חומר קישור ׁ(בונדינג) PORCELAIN BONDING RESIN אוALL BOND UNIVERSAL  על הזירקוניה (על פי הוראות היצרן), הקשה באור למשך 20 שניות.

השלב האחרון הוא בניית השחזור עם קומפוזיט הייברידי כדוגמת AELIT LS  .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה